Projektas

Medardo Čoboto trečiojo amžiaus universiteto (MČTAU) atstovai Suomijoje dalyvavo seminare, kurio tikslas buvo pristatyti ir aptarti visų keturių partnerių planuojamas gerąsias skaitmeninio raštingumo praktikas bei pasidalinti nuomonėmis dėl tolimesnių projekto vykdymo etapų.

MČTAU kartu su projekto partneriais Summer University of Jyväskylä (Suomija), Swedish Association for Distance Education (Švedija) ir Seniornett (Norvegija) vykdo Nordplus Adult programos projektą „Skaitmeninė parama: gairės lektoriams, kaip palengvinti senjorų gyvenimą skaitmeniniame pasaulyje“ (2021 10 01– 2023 12 31). Projekto tikslas: parengti ir publikuoti skaitmeninių gebėjimų mokymo programų gerosios patirties rinkinį, paskelbti jį interaktyvioje platformoje bei padėti tobulinti senjorų skaitmenines kompetencijas Šiaurės ir Baltijos šalyse.

Šių metų rugsėjo 29-30 dienomis įvyko šio projekto antrasis seminaras, kuriame dalyvavo ir mūsų universiteto atstovai: dr. Jurgita Rotomskienė, projekto vadovė, Laima Tuleikienė, projekto koordinatorė, ir Ovidijus Gabrėnas, MČTAU informatikos fakulteto dekanas. Renginį organizavo Suomijos partneris Summer University of Jyväskylä. Seminaro tikslas buvo pristatyti ir aptarti visų keturių partnerių planuojamas gerąsias skaitmeninio raštingumo praktikas bei pasidalinti nuomonėmis dėl tolimesnių projekto vykdymo etapų.

Buvo pristatytos šios gerosios praktikos, kurios projekto pabaigoje bus pilnai aprašytos ir išverstos į visas keturias, projekto dalyvių šalių, kalbas:

Seniornett gerosios praktikos:

1. Seniornett karštoji linija – visoje Norvegijoje veikianti nuotolinė konsultacija senjorams kaip naudotis skaitmeninėmis technologijomis;

2. Mokytojų rengimas nutolusiose vietovėse – kaip rengiami mokytojai, kurie padėtų senjorams, gyvenantiems nedidelėse gyvenvietėse;

3. Senjorai, padedantys senjorams.

MČTAU kartu su „Langas į ateitį“ vykdytų projektų patirtys:

1. Mokymai viešosiose bibliotekose, peržiūrint atskiroms temoms parengtus mokymo vaizdo įrašus;

2. Žinių žaidimai – įgytų žinių ir patikrinimas įdomia forma

3. Instruktorių mokymas.

Jyväskylä vasaros universiteto trys gerosios praktikos buvo šios:

1. Kolegų tarpusavio mokymosi modelis,

2. Intensyvus skaitmeninis palaikymas – savanorių teikiamos konsultacijos visiems atvykusiems senjorams,

3. Transliuojamos paskaitos

Švedijos nuotolinio mokymo asociacijos:

1. Mandalos ir šviesoforų naudojimas mokant skaitmeninių įgūdžių (mokant atsižvelgti į jausmus ir požiūrį),

2. Keturi skaitmeninio palaikymo žingsniai (motyvacija, prieinamumas, kompetencijos, naudojamumas);

3. Išsamesnis pristatomų iniciatyvų aprašymas ir kaip visa tai siejasi su šio projekto tema.

Taip pat išklausėme labai įdomią Oleksiy Khriyenko's paskaitą apie dirbtinį intelektą. Pakaitoje buvo aptartos ne tik naujos dirbtinio intelekto galimybės, bet ir jo keliamos didžiulės grėsmės žmonijai.

Kitas projekto dalytvių susitikimas vyks ateinančių metų pavasarį Vilniuje.

Jurgita Rotomskienė, MČTAU Patirties laboratorijos ekspertė

Autorės nuotrauka