Medardo Čoboto trečiojo amžiaus universitetas kartu su projekto partneriais Summer University of Jyväskylä (Suomija), Swedish Association for Distance Education (Švedija) ir Seniornett (Norvegija) vykdo Nordplus Adult programos projektą „Kaip senjorai tobulina skaitmeninius gebėjimus Šiaurės ir Baltijos šalyse“, kuris tęsis iki šių metų pabaigos.
Šių metų sausio 27–28 dienomis įvyko projekto „Kaip senjorai tobulina skaitmeninius gebėjimus Šiaurės ir Baltijos šalyse“ konferencija. Konferenciją organizavo Švedijos partneris SADA (Swedish Association for Distance Education). Renginys buvo pravestas on-line. Konferencijos dalyviams buvo pristatyta Švedijos patirtis įvairiose mokymosi visą gyvenimą srityse bei kai kurie tyrimai, atliekami siekiant įvertinti senjorų skaitmeninio raštingumo poreikius.
1 diena: 2021 m. sausio 27 d. 13.00–18.15 CET
13.00 val. Pasveikinimas. Ebba Ossiannilsson ir Ulf Sandstrom, Švedijos nuotolinio mokymo asociacija (SADE)
13.30 val. Įvadas. Ville Hirvikoski, projekto koordinatorius, Jyväskylä vasaros universitetas, Suomija
14.00 val. „Sturla Bjerkaker NO Seniornett“, Norvegija
14.15 val. Jurgita Rotomskienė, Lietuva
14.40 val. Europos komisijos Skaitmeninio mokymo veiksmų planas
14.55 val. Švietimo ateitis: mokymasis tapti. Švedijos pavyzdžiai (Švedijos skaitmeninės strategijos planas)
15.45 val. Susanne Iwarsson, „GenerationTech“ – senėjimas, technologijos ir sveikata iš kartų perspektyvos. Senėjimo ir palankios aplinkos centras, Lundo universitetas, SE
16.55 val. Diskusijos
Pirmąją konferencijos dieną prisistatė visi keturi partneriai, papasakodami apie savo atstovaujamas institucijas bei jų veiklas.
Organizatoriai pateikė informaciją apie Švediją, kurią galite peržiūrėti filme: https://www.youtube.com/watch?v=sO47LUtyunc&t=13s
Ulfas Sandstrom papasakojo apie nuotolinio mokymo Švedijos asociaciją – (Swedish Association Digital Education SADE), kurios pagrindiniai tikslai yra skaitmeninė kompetencija, skaitmeninis saugumas ir skaitmeninės naujienos. Vienas pagrindinių jų tikslų – lyderystė pateikiant skaitmeninius sprendimus: nebus naudojimo, jei nėra žinių.
Pirmiausia trumpai apžvelgtas Europos Komisijos „Skaitmeninio mokymo veiksmų planas“ (Digital Education Action Plan (2021-2027) https://ec.europa.eu/education/education-in-the-eu/digital-education-action-plan_en).
Po to išklausėme labai įdomią paskaitą „Švietimo ateitis: mokymasis tapti“, susipažinome su Švedijos patirtimi (https://en.unesco.org/futuresofeducation/).
Susanne Iwarsson papasakojo apie apklausų rezultatus. Apklausiami buvo skirtingų kartų žmonės, ir kas labai nustebino: požiūriai į skaitmeninių įgūdžių mokymąsi beveik neišsiskyrė.
Renginio pabaigoje aptarėme dienos įspūdžius bei atsakėme į nedidelio protmūšio klausimus apie kiekvieno partnerio valstybės įdomybes.
2 diena: sausio 28 d. 10.00–13.00 CET
10.00 val. Partnerių susitikimas
10.30 val. Cecilia Bjursell „Mokymasis visą gyvenimą“, Nacionalinis mokymosi visą gyvenimą centras ENCELL, Jönköping University, Švedija
11.00 val. Ebba Ossiannilsson „Skaitmeninių imigrantų išgyvenimo rinkinys“ (DISK ES projektas)
11.45 val. Ulli Samuelsson „Vertinti kaip besimokantį žmogų, o ne kaip techninį klausimą“, Jönköping University, Švedija
12.15 val. Mokymasis visą gyvenimą
13.00 val. Apmąstymai, veiksmai artimiausioje ateityje
14.00 val. Baigiamieji pokalbiai
Cecilia Bjursell pranešime nagrinėjo senjorų poreikį mokytis. Senjorų motyvacija Švedijoje, turbūt, panaši kaip ir Lietuvoje. Žmonės nori susitikti naujus žmones, pasidalinti žiniomis, įgauti daugiau žinių tam tikrose srityse, jiems reikia prisitaikyti prie gyvenimo pokyčių, teikti savitarpio pagalbą (noras padėti kitiems, turintiems problemų).
Ebba Ossiannilsson papasakojo apie labai įdomų projektą keistu pavadinimu „Skaitmeninių imigrantų išgyvenimo rinkinys“ https://www.disk-project.eu/web/. Skaitmeniniais imigrantais vadinami visi žmonės, kurie dėl įvairių priežasčių neturi tinkamo skaitmeninio išsilavinimo. Jie visai nesugeba naudotis skaitmeninėmis technologijomis. Projektas apima įvairaus sudėtingumo mokymo modulių parengimą bei konkrečių žmonių apmokymus. Tai labai įdomus projektas, kurio rezultatai gal galėtų būti pritaikyti ir Lietuvoje.
Taip pat buvo pristatyta Švedijos vyriausybės Inovacijų partnerystės programa „Įgūdžių tiekimas ir mokymasis visą gyvenimą“ https://www.government.se/government-policy/the-governments-innovation-partnership-programmes/innovation-partnership-programme-skills-supply-and-lifelong-learning/.
Susitikime dalyvavo ir atstovai iš Italijos, Kipro, Indijos ir Austrijos. Jie aktyviai dirba su Švedijos švietimo organizacijomis, aiškindamiesi, kokie yra įvairaus amžiaus grupių tęstinio mokymo poreikiai, kokie skaitmeninio raštingumo mokymo būdai labiausiai priimtini.
Pabaigoje aptarus seminaro įspūdžius, Ville Hirvikoski, šio projekto koordinatorius pranešė, kad jau rengiama paraiška dar vienam projektui kartu su visais keturiais partneriais. Buvo aptartos naujo projekto detalės ir sutarta kartu pateikti paraišką jam vykdyti.
Galime pasidžiaugti – paraiška naujam projektui „Mokymo gairės mokytojams, padedantiems senjorams palengvinti kasdienį gyvenimą skaitmeniniame pasaulyje“ („Nordplus Adult – Application 2021“ for „NPAD-2021/10187 - DIGITAL SUPPORT: „Guidelines for training the trainers to support seniors towards making daily life more easy in digital world“) jau pateikta. Belieka tikėtis, kad paraiška bus patvirtinta ir MČTAU sėkmingai galės dalyvauti įgyvendinant naują projektą.
Dr. Jurgita Rotomskienė, projekto koordinatorė