Pavasaris jau šaukia, budina ir skatina sveikinti jį naujomis mintimis, prasmingais darbais, įdomiomis kelionėmis. Atbundanti gamta linki palikti praeityje lėtinio nuovargio sindromą, taip madingą šiuo metu, nugalėti visus įkyrius respiratorinius negalavimus bei imuninės sistemos negalias ir kasdien žengti su ja drauge.
Pavasario svaigulys neaplenkė ir MČTAU Meninės saviraiškos fakulteto vaidybos studijos ,,Mistika” ,artistų, kurie naujai suręstu Keltu išsiruošė į Tarptautinę teatro dieną. Į tokią įdomią, bet mums sunkoką kelionę nuo šių metų pradžios mus drąsino ir ruošė režisierius ir pjesių autorius Kęstutis Česnaitis. Į jau „apšilusių“ vaidintojų trupę, pastačiusių pjesę-mitą ,,Miestas”, įsijungė nauji atlikėjai su savo gyvenimiška patirtimi, tam tikra vizija ir galimybėmis išreikšti save. Mus tai ir džiugino, ir neramino. Bet viskas, kaip sakoma, stojosi į savo vėžes, ir prasidėjo kūrybinis kelias.
Režisierius Kęstutis Česnaitis buvo ką tik išleidęs savo pjesių rinkinį, kuriame – ir pjesė-mitas ,,Keltas”. Perskaitėm, susidomėjom ir pradėjom repetuoti. Labai atsakingas Kelto Kapitono vaidmuo buvo patikėtas naujam mūsų trupės nariui Rimantui Petrauskui. Jis kažkada domėjosi jūreivio dalia, net gražią jūreivio kepurę buvo įsigijęs, kurią ir panaudojo spektaklyje. Jam talkino Prižiūrėtojo vaidmenį gavusi Gražina Banevičienė, jau patyrusi svarbiausio vaidmens atlikėjų pagalbininkė. Dar tokį keistą, lyg avantiūristo, Mistiko vaidmenį režisierius paskyrė Irenai Jonkuvienei, taip sakant, nuo Angelo ,,Mieste” iki neaiškaus veikėjo „Kelte“. Meninės saviraiškos fakulteto dekanei Izabelei Janinai Bražiūnienei, žinoma, labiausiai pritiko Choro vadovo vaidmuo. O keleivių dauguma – tai jau patyrę vaidintojai: Vida Vaišvilienė, Vida Poškienė, Nijolė Gradauskienė, Aldona Mšastienė, Marytė Šriubšienė, Algimantas Minderys ir naujokas Juozas Kukanauskas. Labai mums nesuprantami buvo pjesės personažai Dronai – tai lyg Kapitono palyda kelionės metu. Mes net stebėjomės, kaip Aldona Ambrukaitienė ir naujokė Virginija Sarnickienė taip kūrybingai įsijautė į vaidmenis ir taip paįvairino visos pjesės eigą, kad išties malonu buvo žiūrėti kad ir akies krašteliu iš užkulisių. O Egidija Krunglevičienė be konkurencijos pasiekė vaidmenų rekordą: tai ir Vėliavnešys, ir Angelas, ir Dronas. Nuoširdžiai dėkojame jai.
Esame labai dėkingi mūsų scenografei Vidai Vaišvilienei, įdomiai apipavidalinusiai sceną ir sukūrusiai Dronams bei kitiems vaidintojams rūbus, ar nuoširdžiai patarinėjusiai, kaip juos pasisiūti patiems.
Muziką spektakliui sukūrė Lietuvos edukologijos universiteto Muzikos katedros docentas, kompozitorius Vytautas Barkauskas su ketvirto kurso studentų grupe. Didelė dilema buvo iškilusi Izabelei, kaip įdomiai atlikti Žvaigždės salos odę su Choristais. Bet nemaža patirtis vokalo srityje jos nepavedė, ji odę „perharmonizavo“, kad skambėtų oriai stebuklingosios Žvaigždės salos garbei.
Mums labai malonu, kad premjerinį spektaklį stebėjo MČTAU rektorė dr. Zita Žebrauskienė. Po spektaklio ji nuoširdžiai padėkojo ir mums, ir režisieriui Kęstučiui už neblogą įdirbį ir pareiškė vertingų minčių, kaip galima dar paįvairinti ir išplėtoti pjesę, kuri galėtų būti įdomi tiek moksleiviams, tiek vyresnio amžiaus klausytojams.
Žinoma, skirstėmės kiek pavargę, bet laimingi, kad pavasarinė kelionė Keltu, ir dar Tarptautinę teatro dieną, pradžiugino spektaklį žiūrėjusius mūsų universiteto kolegas ir mus pačius.
Irena Jonkuvienė, Meninės saviraiškos fakulteto vaidybos studijos ,,Mistika” dalyvė, Tautodailės fakulteto dekanė